موزیک رضاییm2

به این وبلاگ خوش آمدین

۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

گلچين mp3 عهديه




عهدیه بدیعی در ۱۳۲۹ خورشیدی (سپتامبر۱۹۵۰ میلادی) در یک خانواده بهایی در تهران زاده شد کار خود را از برنامه کودک رادیو تهران در سال ۱۳۳۷ شروع کرد وی دانش ‌آموخته رشته حسابداری است. عهدیه دو سال هم در سپاه دانش دختران، خدمت سربازی رفت.
کار خود را از برنامه کودک رادیو تهران در سال 1337 شروع کرد و در آن زمان خواننده های دیگری چون آلیس ، بلا، سیما بینا و..... در برنامه کودک می خواندند که بچه ها بسیار صدایشان را دوست داشتند.عهدیه که از اقلیت بهائیان ایران می باشد و در ان سالها تلویزیون بدست بهائیان (ثابت پاسال-سرمایه دار معروف) بود. شانس عهدیه را نسبت به بقیه تقویت می کرد. و عهدیه













توانست در برنامه کودک که از تلویزیون (بین سالهای 40 تا 44) پخش می شد .بصورت زنده اجرای برنامه کند. و بعدها هم که صدایش در فیلم ها شنیده شد.و به این دلیل که صدای عهدیه به چهره اکثر هنرپیشه ها ی فیلم فارسی می خورد و مردم هم صدایش را بسیار دوست داشتند.در فیلم های بسیار زیادی از صدایش استفاده شده است.
در اوخر دهه 50 خواننده ی بنام بهارک آمد که صدای بسیار شبیه به عهدیه داشت .که در غیاب عهدیه (عهدیه در اواخر دوره پهلوی به خارج از کشور مسافرت طولانی کرده بود) در چند فیلم خوانده است.
او سه سال پیش از انقلاب، در سن ۲۶ سالگی از ایران خارج شد و به اسپانیا مهاجرت کرد و در آنجا با یک مرد ایرانی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد








عهدیه بدیعی یکی از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی پاپ در ایران سال های دهه چهل و پنجاه خورشیدی، سال هاست که در اسپانیا زندگی می کند. برخی از دوستداران عهدیه، صدای او را صدای خاطره جمعی ملت ایران از آن سال ها می دانند؛ صدایی که در تولیدات سینمایی آن سال های ایران، حضوری قاطع داشت و کمتر فیلم موفقی بدون صدای او روانه پرده سینماها می شد.عهدیه اما در کنار ترانه های ماندگار سینمایی و در عین حال عامه پسندش، در رادیو تلویزیون ملی ایران با آهنگسازانی صاحب نام همکار بود.






دانلود:152mb



پسورد:rezaei m2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

rezaei m2