موزیک رضاییm2

به این وبلاگ خوش آمدین

۱۳۹۱ اسفند ۴, جمعه

گلچین mp3 لیلا فروهر




خلاصه بیوگرافی:

لیلا فروهر خواننده پاپ ایرانی است. او فرزند یکی از هنرپیشگان پیشین سینمای ایران به نام جهانگیر فروهر است. لیلا فروهر متولد 4 اسفند 1337 می‌باشد که در خانواده‌ای هنرمند از مادری هنرپیشه به نام فرنگیس فرحزادی به دنیا آمد. چندین سال بعد خواهر لیلا به دنیا آمد که فریبا نامیدندش. لیلا از 4 سالگی با بازی در سلطان قلبها در کنار زنده یاد فردین کار خود را شروع کرد. لیلا از 14 سالگی خوانندگی را به طور حرفه‌ای آموخت وخواند. وی در ابتدای حرفه‌اش قرار داشت که انقلاب شد.او چندین سال بعد از انقلاب در ایران ماند و چند تئاتر بازی کرد .خواهرش فریبا دوره دبیرستان را به پایان رساندو اول از همه به امریکا سفر کرد.
در آمریکا به لیلا پیشنهاد کنسرت شد و او هم خواند .او با مخمل ناز که اولین آلبومش در خارج از ایران بود شروع کرد.18 سال در امریکا خواند. او در 19 اوت 2004 با فردی به نام اسی (اسماعیل) ازدواج کرد. وبعد زندگی خود را از مادر و خواهر وبرادرش جدا کرد و به اورنج کانتی رفت. او تصمیم دارد بعد از عید 1385 بچه دار شود.




   

 لیلا که در کودکی از مادر خوانندگی را آموخته بود در نوجوانی به آموختن ردیف ها آوازهای اصیل ایرانی می پردازد ودر نیز مکتب اساتیدی همچون مرحوم استاد تاج بخش به تعلیم سه تار مشغول می شود.
لیلای نوجوان با سن و سال کم ولی با کوله باری از تجربه در ۱۴ سالگی به همراه ارکستری بزرگ و با یاری محمود قربانی در کاباره میامی مقر سلاطین هنر آن زمان به روی صحنه می رود و ترانه جاودانه شمیم را در نهایت زیبایی اجرا می کند شمیم اثری به یاد ماندنی از فریدون علیخانی و آهنگی از امیر آرام.
                                                           
لیلا فروهر خاطره خود را از اجرای اولین ترانه اش چنین تعریف می کند.
من وقتی اومدم روی صحنه جمعیت ۱۵۰۰ نفری با ارکستر ۴۰ نفره رو دیدم و اولین باری بود که روی صحنه می خوندم زانوهام شروع کرد به لرزیدن و تا ۱۰ دقیقه هیچ کاری نمی تونستم بکنم مردم خیلی از هول و هراس من خوششون آمد که شروع کردند به دست زدن وقتی دست زدن من دوباره سر پام قرار گرفتم و شروع کردم به خوندن.
 هنرمندی او از کودکی با هنرنمایی درخشان خود مردم را مسحورکرده بود. او از بدو تولد به روی صحنه بود.
لیلا خود در این مورد میگوید من یک چیز خیلی جالب بگم من زمانی که مادرم منو حامله بود روی صحنه داشت تئاتر بازی می کرد پس من قبل از اینکه متولد بشم روی صحنه بودم .

شیرینی  سخن و زیبایی حرکات و کلام لیلا و قدرت و استعداد او در صحنه بازیگری با وجود سن و سال کمی که داشت از او هنرمندی بزرگ ساخت   
بازیهای درخشان لیلا در فیلمهایی همچون مراد و لاله     سرنوشت  عصیان و فیلم جاده تبهکاران سبب ساز بازی او در بیادماندنی ترین فیلم سینمای ایران سلطان قلب ها  به کاگردانی شادروان محمد علی فردین می شود.
 زنده یاد فردین که در ابتدا کار نقش کوتاهی برای لیلا در نظر گرفته بود با دیدن هنر بازیگری این کودک خردسال به وجد آمده و لحظه به لحظه بر نقش آن می افزاید تا جاییکه جشن تولد ۹سالگی لیلا را در سندیکای هنرمندان برایش برگزار کرد جشنی که لیلا فروهر به عنوان بهترین هدیه ای در زندگی خود گرفته از ان یاد می کند    
لیلای کوچک که از صدای زیبا بهره می گیرد در کودکی آواز خوانی را در فیلم ها تجربه می کند در فیلم هایی همچون چرخ بازیگر   من هم گریه کردم.
 در فیلم ها ی خود در کنار ایفای نقش به خوانندگی نیز می پردازد و صدای لیلا روی پرده سینما نیز طنین انداز می شود فیلم هایی همچون مهمان - گل خشخاش...

لیلا در سال۱۳۵۶ به همراهی وفا در فیلم هایی همچون رابطه جوانی و پرستوهای عاشق و   همکلاس هنرنمایی می کند که از پر فروش ترین فیلم های دهه ۵۰ بودند.

قبل از آن لیلا در معروفترین نمایش کمدی موزیکال آن زمان بنام استعمار در آستین(عفریته ی ماچین) به کارگردانی رضا میرلطفی به ایفای نقش پرداخت همبازی شدن او در کنار پدر و مادرش و بزرگان سینمای ایران همچون عنایت بخشی و مرتضی عقیلی و همچنین آواز خوانی لیلا در این نمایش زیبایی آن را صد چندان کند.


لیلا در کنار ایفای نقش ترانه های زیبای خود کلاغهای خبرچین و دوپرنده و جولین و نیاز و ....     را یکی پس از دیگری ضبط و اجرا می کند و مهره ثابت معروفترین شوی تلویزیونی آن زمان یعنی شوی رنگارنگ می شود.


دانلود:199mb









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

rezaei m2